понеділок, 23 березня 2020 р.

інтегроване заняття з ознайомлення з навколишнім світом і конструювання з паперу Тема "Паперова фея"




Конспект інтегрованого заняття "Паперова фея"

Мета:ознайомити дітей з деякими властивостями паперу (товстий - тонкий, міцний, м’який, легкий, важкий тощо) в процесі виконання з ним різних дій (м'яття, розривання, скручування). Ознайомити дітей з використанням паперу в житті людини, значення паперу для людства, принципи витовлення ,формувати уявлення дітей про можливі способи використання паперу людиною в різних сферах, ввести в активний словник дітей слова: папір, паперовий, міцний, зацікавити дітей роботою з папером;
Розвивати мислення, дрібну моторику кистей рук, уяву, пізнавальну активність, слухати та відповідати на запитання, приймати активну участь у розмові, бажання знайомлення з навколишнім світом, розуміння властивостей різних паперових предметів;
виховувати допитливість, ощадливість, естетичний смак, прагнення до конструювання та творчості, доброзичливі дружні стосунки з однолітками та старшими людьми, знімати нервову напругу під час творчої діяльності.
Обладнання: лялька «Паперова Фея» виконана з різноманітних видів паперу, квадратні листочки паперу різних видів (серветка, кольорова, ватман, картон, цукеркові фантики), альбоми для малювання, стаканчик з водою, рушник паперовий, предмети, виготовлені з паперу (книга, альбом, серветка, картинка, розмальовка, іграшка, газета, журнал, шапочка-маска для театралізації і т. п.) , устаткування для конструювання з паперу,склянки з водою, пісок, сонечка і хмаринки для кожної дитини, музика, комп’ютер.
Хід заняття
І. Організаційний момент.
Діти заходять до зали, столи стоять колом, сідають на стільчики.
Доброго  ранку! Доброго дня!
Хай плещуть долоньки,
Тупають ніжки,
Працюють голівки, і сяють усмішки!
Доброго ранку! Доброго дня!
Бажаєте Ви, бажаю Вам я!
Який сьогодні чудовий день. Ми прийшли в садочок, всі такі чепурненькі, гарненькі, здоровенькі. Всі з гарним настроєм? Так чи ні? Зараз ми й перевіримо. Ось у нас на столах лежать сонечка  і хмаринки, будь-ласки виберіть який  у Вас настрій, якщо веселий – то беріть сонечко, якщо не дуже – хмаринку.
Маленькі сонечка давайте розпочинати наше заняття.
ІІ. Мотиваційна частина.
Любі мої давайте звернемо увагу на наші сонечка і хмариночки. А з чого зроблені вони?  Так правильно з паперу. А що таке папір і який він про це ми  з вами і дізнаємося.
Сьогодні у нас  не просте заняття, сьогодні ми з вами будемо знайомитися з   папером,його властивостями,  де ми його можемо його  зустріти,для чого він потрібний, також будемо  конструювати, наша тема «Паперова фея». Діти, погляньте, хто у нас сьогодні в гостях? Подивимося уважно на підвіконня, сьогодні в нас була відкрита  кватирка і до нас завітала паперова фея з чарівної країни. (Показ ляльки). У цій країні все зроблено з паперу: і будинки, і одяг, і транспорт і все-все-все. Подивіться уважно на саму Фею. Навіть вона сама зроблена... з чого? З паперу. А з якого саме паперу, можете назвати? З кольорового паперу, з серветок, з картону, з газетного паперу? У нашому з вами світі теж є речі з паперу. Можете назвати деякі з них? Сьогодні ми з вами познайомимося з різними видами паперу та виробів з  нього.
Цікаво, тож розпочнемо …
ІІІ. Основна частина.
Дихальна гімнастика
На грудочку дуй легенько,
Рухатиметься тихенько.
На грудочку дуй сильніше,
Побіжить вона веселіше.
Дітям пропонується подути на паперові грудочки. По-спостерігати за
Їх рухом у залежності від сили, з якою на них дують.
Діти давайте з вами подивимося навколо себе і назвемо предмети які зроблені з паперу (діти перераховують знайомі їм предмети, зроблені з паперу). Молодці, бачите як багато в нас всього зробленого з паперу, але це ще не все, що ще у нас вдома є зробленого з паперу.
У нашої феї все зроблено з паперу. А тепер подумайте, чи може в нашому світі все бути зроблено з паперу? Чи можуть бути паперові будинки? Чому? А чому в нашому світі не роблять одяг з паперу? Меблі? А транспорт? Будинки у нас будують з каменю, меблі роблять із дерева, одяг шиють з тканини, а транспорт роблять з металу. Тому що ці матеріали міцні, надійні. А чи міцний папір, ми зараз з вами перевіримо. Ми проведемо кілька дослідів з папером.
ІV. Досліди на визначення властивостей паперу, та інших матеріалів.
Дослід "м'яття паперу"
Спробуйте зім'яти папір. Легко цез робити? А спробуйте зім'яти стіл, за яким ви сидите. Вийшло? Тому що дерево, з якого зроблений стіл - міцне, а папір – неміцний, мнеться.
Дослід "Розривання паперу"
Спробуйте розірвати папір. Легко це зробити? А зможете розірвати рушник? Спробуйте. Вийшло? Чому? Тому що тканина міцніша паперу.
V. Динамічна пауза
Фізкультхвилинка під відео супровід.
Дослід з водою і папером
Покладіть листочки паперу воду. Дивіться, серветки відразу розмокнули. Спробуємо взяти їх руками. Що сталося?
Вони порвалися? Інший папір товстіший серветок, тому розмокає довше. Ми ще раз подивимося на ньго в кінці заняття.
Давайте насипемо у воду трохи піску, що сталося?
А зараз зробимо висновок: папірбоїться води. Всі паперові предмети псуються від зустрічі з водою. Папір – матеріал неміцний.
Ви звернулиувагу, що один папір зім'яти легко, а інший - важко? Один папір розірвати легко, а інший - складно? Покажіть шматки паперу, який ви легко розірвали? А який папір розірвати важко? Як видумаєте, з чим це пов'язано? Тонкий папір легшее зім'яти і розірвати. А товстий папір важче зім'яти і розірвати.
VІ. Бесіда про папір з відео переглядом.
Давайте з вами переглянемо відео про папір. Обговорення побаченого.
Паперова Фея просить вас, діти, берегти папір, не рвати і не викидати його даремно. Адже папір роблять з дерев. Щоб зробити наші альбоми для малювання (показ) довелося зрубати одне велике дерево. Чим більше робиться паперу, тим менше залишається дерев. Якщо ви будете берегти папір, то збережете багато дерев.
VКонструювання з паперу «Вінок» під музичний супровід (лунає тиха спокійна мелодія).
Діточки а зараз давайте з вами трохи помайструємо. Ось у мене є різнокольорові серветки, ми зробимо з ними гарний віночок і подаруємо нашим гостям.
Діти скручують із серветки зеленого кольору довгий джгутик, потім наклеюють на нього скатані з серветок різного кольору кульки (квіточки). Вихователь допомагає дітям згорнути джгутик в кільце і закріпити (склеїти).
VІ. Заключна частина.
Діточки мої, молодці, сьогодні познайомилися з папером, виробами, які з нього роблять, зрозуміли значення паперу в нашому житті. Тепер будемо розуміти, як потрібно поводитися з паперовими речами, наглядно побачили деякі властивості паперу. А для закріплення знань давайте пограємо в гру.
Дидактична гра «Буває - не буває»
Вихователь називає предмет з прикметником «паперовий», а діти відповідають «буває» або «не буває», незалежно від того, чи виготовляють цей предмет з паперу. Якщо правильне твердження діти хлопають в ладоні, якщо ні -  мовчать.
·                     Паперова книга
·                     Паперовий стілець
·                     Паперовий кораблик
·                     Паперовий рушник
·                     Паперове взуття
·                     Паперове пальто
·                     Паперова газета

VІІ. Підсумок .
Які ви в мене молодці! А тепер давайте перевіримо чи все зрозуміли і запам’ятали?
-         Отже, з чого виготовляють папір?
-         Що з паперу виготовляють?
-         Де ми з вами використовуємо папір?
-         Чи потрібно його економити? Чого?
Молодці!
 Фея дуже задоволена сьогодні заняттям. Ну, що ж, пора прощатися з Паперовою Феєю. Що ми скажемо на прощання? А ще пообіцяємо Феї берегти папір і дбайливо ставитися до речей, виготовлених з паперу.
Давайте подаруємо наші віночки гостям на довгу пам’ять про наше заняття і запросимо їх ще до нас у гості..

Немає коментарів:

Дописати коментар